Nemzetbiztonsági okokat kiabálva utasították el a magyarokat – most a segítségükben reménykednek

2025. január 21. 11:56

A spanyol Talgo vonatgyártó a Ganz-MaVagot bízná meg a különböző európai vasúttársaságok felé vállalt megrendelések egy részének teljesítésével.

2025. január 21. 11:56
Talgo

A spanyol Talgo vonatgyártó vállalat szerződést köt a Ganz-MaVaggal annak érdekében, hogy enyhítse gyárai túlterheltségét – írja az ABC. Igen, ez az a vállalat, amelyet a spanyol kormány politikai okokból nem engedett át a magyar cégnek a kiemelkedő vételi ajánlat ellenére sem.

A lap értesülései szerint a spanyol cég a magyarokat bízza meg a különböző európai vasúttársaságok felé vállalt megrendelések egy részének teljesítésével.

A Talgo a sajtó megkeresésére egyelőre azt ismerte el, hogy "különböző termelési alternatívákon dolgozik". Az ABC megjegyzi, különös a megállapodás annak fényében, hogy a spanyol kormány többek között nemzetbiztonsági okokra hivatkozva utasította el a Ganz-MaVagot.

Ezt is ajánljuk a témában

Nyitókép: AFP/Josep Lago

***

A cikket Magyarország megújult médiafigyelője, az OBSERVER szemlézte a mandiner.hu számára.

 

Összesen 77 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
dupree
2025. január 22. 18:56
A spanyol kormány is Brüsszeli utasításra cselekedett, mindemögött egy bizonyos technológia visszatartása áll, lófaszt az oroszok. Ezt már lassan a tehénfingra is rahúzzák, hogy mindenért is az oroszokat okolják. A magyar ipart és annak versenyképességét korlátoznák, ne legyen pariban a nyugati társakkal. Ugyanez a helyzet az élelmiszeripartól kezdve a nehézig, tartó szegmensekben. A kilencvenes évek rombolását mindenképpen meg akarják tartani. A piaci helyzet konzervalasa az előny érdekében a lényeg. A tőkés logika egyik lényeges pontja!
masikhozzaszolo
2025. január 22. 17:11 Szerkesztve
Ilyen vasigényű ágazatot nehéz gazdaságosan fenntartani hazai termelés nélkül. Meg szén és vasérc sincs a kamrában. De azért a Strabag Szolnokon meg itt fölöttünk gyárt. De már leginkább aluból. Az meg áram-áram-áram. Mondjuk timföldünk még lehetne. Ha nem magyar a nyersanyag akkor az majd megy az égbe a kereslet növekedése miatt. (Illetve a fenét, azért mert mi akarjuk venni) Talán India segíthet, de már az orosz a szlovák az angol az indiai tulajdonú körökön már túl vagyunk a DAM-ot illetően. Én még ugrottam el az LKM-ben a sípoló öntecshordó Valmet elől. Pedig fekete vasat vitt, de 5 méterről lesütötte az ember szemöldökét. Hagyományunk az volna, mégha azt mondanák hogy ma már az nem olyan a vonat. Bizony a kerék, forgóváz majdnem olyan.
krumplinudli
2025. január 22. 01:02
Még ha bele is mennénk, nagyon nagy árat kérnénk érte!
Bunyevac1964
2025. január 21. 23:04
Van az a pénz ,,,,!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!